Background Image

Trainers

Anuschka

Post Image

Anuschka


Studie: Anuschka heeft vele trainingen en workshops op het gebied van persoonlijke ontwikkeling gevolgd, waaronder paardencoaching, innovatieve trainingen geven, wandelcoaching en de intensieve Be The Change workshops die door de eigenaren van Challenge Day worden gegeven aan volwassenen.

Na haar studie Toerisme vertrok Anuschka op haar tweeëntwintigste voor een half jaar naar Mallorca om te werken en Spaans te leren. Daar bleef ze uiteindelijk vier jaar, waarna ze weer terugkeerde naar Nederland. Een interessante (levens)loopbaan zoektocht begon. Ze deed ervaring op in onder andere marketing en sales, entertainment, projectmanagement, communicatie, recruitment, planning en organisatie en training en coaching. Anuschka besefte dat training en coaching iets was waar haar hart bij lag en besloot zich hierin nog verder te verdiepen en te ontwikkelen. Tijdens haar studie Counselling & Coaching ging Anuschka aan de slag als reïntegratie/reactivering/loopbaancoach. Hierbij begeleidde, trainde en coachte ze zowel jongeren als ouderen intensief. Toch sprak het werken met jongeren haar het meest aan. Nadat Anuschka drie jaar werkzaam was in deze branche kwam Challenge Day op haar pad. Dit was meteen liefde op het eerste gezicht. “Als je me echt zou kennen dan zou je weten dat sinds ik bij Challenge Day werk het voelt alsof ik eindelijk heb gevonden waar ik altijd naar zocht. Dit is een werkomgeving waarin ik me voel als een vis in het water (die jarig is!)”. Ze begon als nazorgcoach met het opzetten van een nazorgtraject, want een Challenge Day heeft veel impact, er gebeurt veel en er wordt veel moois losgemaakt. Belangrijk is het dan ook dat een Challenge Day niet één dag is, maar een doorlopend traject gedurende het hele schooljaar. Als nazorgcoach komt Anuschka daarom terug op de scholen om met de mentoren ons lespakket te bespreken en feedback te krijgen om de Challenge Days te verbeteren en/of aan te passen aan de vraag. “Ook maak ik het steeds mijn missie om tijdens deze bijeenkomsten docenten te motiveren het Challenge Day gedachtegoed binnen de school, samen met hun leerlingen, levend te houden.”

Toen Anuschka in 2014 werd gevraagd of ze Challenge Day leader wilde worden, twijfelde ze geen moment omdat dit zo paste bij Anuschka en haar toekomstperspectief.“Het hele opleidingstraject tot leader was echt een mooie, intensieve, emotionele en leerzame ervaring, dit had ik voor geen goud willen missen. En nu mag ik eindelijk ook in die gymzaal tussen de jongeren staan en ook op deze manier een bijdrage leveren aan dit geweldige concept.”

Typerend als mens voor Anuschka, en dus ook als Challenge Day Leader, is humor, openheid, enthousiasme, betrokkenheid en écht contact maken met mensen door helemaal zichzelf en aanwezig te zijn. Anuschka daagt jongeren – en ook steeds zichzelf – graag uit om te blijven geloven in je dromen, trots te zijn op wie je bent en écht plezier te maken met elkaar. Ook hoopt Anuschka, door een aantal ervaringen van zichzelf te delen, dat jongeren zich er meer van bewust worden dat elke ervaring je hoe dan ook laat groeien, bloeien en steeds weer sterker in het leven
laat staan.

“Ik ben altijd weer diep onder de indruk hoe een dag begint, hoe de meesten nog afwachtend zijn in de ochtend en dat er na de middag dan toch een omslagpunt komt en je echt verbinding ziet ontstaan in de hele groep. Waar we ook Challenge Days doen ter wereld, het wonder geschiedt altijd. Ik vind het ook zo mooi als er aan het einde van de dag excuses naar elkaar worden gemaakt en dat ik tijdens een nazorgbijeenkomst terughoor dat een specifieke leerling nu compleet binnen de groep is geaccepteerd. Het maakt de cirkel op de één of andere manier rond voor mij. Dat is waar ik het voor doe en wat mij drijft, hier gaat mijn hart sneller van kloppen. Alleen voor deze éne leerling doe ik een Challenge Day!” Zo moet de wereld er uitzien wat mij betreft. Geen eenzaamheid en buitensluiting meer, maar in verbinding staan met jezelf en met elkaar.